Wielton kontra Kassbohrer naczepy niskopodwoziowe


Data wpisu: 01 kwiecień 2021r.
Autor wpisu: MegaHol.pl

Niezwykle ważną dla gospodarki jest usługa transportu niskopodwoziowego. Szczególnie dla branż wykorzystujących duże maszyny, które wymagają częstych przewozów jak koparki, walce drogowe, kombajny i wiele innych. Posiadaczom takich maszyn nie koniecznie opłaca się wykorzystywać własny transport więc usługa niskopodwoziowego przewozu jest bardzo popularna. Firmy oferujące taką usługę często też prowadzą równolegle działalność pomocy drogowej w której tego typy transport niestety też jest wielokrotnie potrzebny. Dlatego tak istotnym jest dobór odpowiedniej naczepy niskopodwoziowej. W tym artykule nie zarekomendujemy najlepszej naczepy, ale porównamy oferty dwóch firm będących liderami na europejskim, a lokujących się w top 10 światowego rynku produkcji tego typy sprzętu.



Rankingi, kompilowane głównie przez specjalistyczną prasę motoryzacyjną, nie odzwierciedlają jakości konkretnych produktów. Są prowadzone najczęściej na podstawie ogólnej wielkości sprzedaży wszystkich produktów. Na przykład absolutny lider europejskiego rynku w sprzedaży przyczep i naczep niemiecka firma Schmitz Cargobull nie ma w swojej ofercie naczep niskopodwoziowych. W tej kategorii bezwzględnymi liderami w Europie są firmy Wielton i Kassbohrer. Nie sposób, bez szczegółowych danych, dociec która z nich plasuje się wyżej dlatego zajmiemy się porównaniem ofert i konkretnych, na pierwszy rzut oka bliźniaczo podobnych produktów.



Zacznijmy od krótkich prezentacji


WIELTON


To polski (tak, tak polski) producent różnego rodzaju naczep i przyczep który inwestuje w wykup mniejszych, europejskich producentów naczep tworząc silną grupę producencką. Grupa Wielton stała się trzecim pod względem wielkości sprzedaży producentem w Europie, jednocześnie wchodząc do grona Top 10 producentów tej branży na świecie. Wielton więc nie jest kopciuszkiem tylko kreującym rynek inwestorem i innowatorem. Co jest widoczne szczególnie w ofercie naczep niskopodwoziowych.



KASSBOHRER


Niemiecki producent naczep i przyczep z ponad 120 letnią tradycją. Od czasu kiedy, jako jej lider, wszedł do Tirsan Group też znalazł się w czołówce sprzedaży w Europie z bogatą ofertą naczep niskopodwoziowych. Mają oczywiście swojego przedstawiciela w Polsce. Jest nim specjalizująca się w tego typu przedsięwzięciach działająca właściwie od 1947 roku firma Timex.S.A.



Porównanie


Produkty obu firm są doskonałej jakości i nie tu należy szukać różnic. Jednak jeśli chodzi o produkcję naczep niskopodwoziowych oferta firmy Kassbohrer jest znacznie bogatsza. Wielton ma w ofercie dwie naczepy tego typu 3 osiową i 4 osiową oraz ich rozsuwane wersje. Natomiast Kassbohrer proponuje swoim klientom naczepę typu Flex Carrier, następnie 3 osiową i 4 osiową z wersjami rozsuwanymi, ponadto 5 osiową rozsuwaną i sześcioosiową naczepę nierozsuwaną o nośności, bagatela 72 tony. Do tego w ofercie są również dwie naczepy z obniżonym pokładem typu tiefbett 2 i 3 osiowa. Różnica w ofertach tego typu naczep jest wyraźnie duża. Zdecydowaliśmy się więc wybrać do porównania naczepy o względnie identycznych parametrach czyli 4 osiową rozsuwaną naczepę niskopodwoziową.


            Wielton                                           Kassbohrer

                                                              Load Master NJ 4 R M2                      SLA 4 – LOW BED

Długość zewnętrzna zsunięta                          13,41 m                                              13,19 m

Długość zewnętrzna rozsunięta                       17,41 m                                              19,19 m

Szerokość platformy bez poszerzeń                 2,54 m                                                2,55 m

Szerokość platformy z poszerzeniami             3,05 m                                               3,15 m

Wysokość platformy                                           0,94 m                                               0,89 m

Długość platformy ładunkowej zsuniętej       8,85 m                                               9,24 m

Ładowność                                                           46,20 t                                                45,80 t

Masa własna                                                         11,80 t                                                12,20 t


Różnice jak widać są niewielkie, a obie naczepy spełniają wyśrubowane normy. Jedyną istotna różnicą jest długość całkowita naczepy po jej rozciągnięciu w przypadku Wiletonu to 17,41 m zaś Kassbohrer deklaruje 19,19 m. To duża rozbieżność i dość dziwna bo obydwaj producenci informują o możliwości rozciągnięcia naczepy o 6 m. Niestety informacje na stronie firmy Wielton nie są w pełni przejrzyste i trudno jest skonfrontować zamieszczone tam dane. Możliwa jest przecież pomyłka. Nie mniej wszystkie małe różnice przemawiają za naczepą firmy Kassbohrer bo mniejsza ładowność o 400 kilogramów to przy tej masie nie ma raczej istotnego znaczenia. Wydaje się natomiast, że ważnym akcesorium uzupełniającym jest wciągarka elektryczna zainstalowana w standardzie na pokładzie naczep Wieltonu. To bardzo przydatne urządzenie tym bardziej kiedy ma wysokie parametry uciągu jak podaje producent choć trudno się na firmowych stronach dopatrzyć szczegółów technicznych.


Podsumowując – cieszy fakt, że tak wysokiej jakość sprzęt możemy nabyć od polskiego producenta. Próżno jest szukać na portalach cennika nowych naczep, ale jeśli już ktoś śledząc parametry i opisy techniczne zdecyduje się na ruch zakupowy to przecież rozpocznie cenowe negocjacje ze sprzedawcą. Przy cenach rzędu kilkuset tysięcy można wiele wynegocjować. Można też skorzystać ze wsparcia finansowania zakupu oferowanego bezpośrednio przez producentów. W jakiej formie ma być to wsparcie i czy w ogóle to już temat na inny artykuł.


Przypominając, że na rynku jest jeszcze wielu mniejszych, również polskich producentów i być może warto zaglądnąć na ich portale, życzymy powodzenia w zakupach.

Prześlij ten artykuł dalej: